سامانه آنلاین ارائه خدمات ثبت شرکت‌ها

افزایش سرمایه شرکت با مسئولیت محدود در سال ۱۴۰۳

افزایش سرمایه شرکت با مسئولیت محدود
۴/۵ امتیاز

شرکت‌ها برای رفع نیازهای خودشان از راه افزایش سرمایه شرکت به تأمین منابع مالی خود می­‌پردازد. در زمان ثبت شرکت، سرمایه اولیه برای شروع فعالیت از سوی شرکای شرکت‌ فراهم می‌شود. زمانی که مدیران شرکت‌ تصمیم می‌گیرند فعالیت‌های خود را گسترش دهند، طبیعتاً به سرمایه بیش‌تری برای پیش برد اهداف خود نیاز خواهند داشت. بنابراین مدیران از طریق افزایش سرمایه به تأمین منابع مالی شرکت، می‌پردازند.افزایش سرمایه شرکت با مسئولیت محدود

آنچه می‌خوانید....

دلایل افزایش سرمایه در شرکت‌ها (۵ مورد)

در این قسمت به ۵ مورد از دلایل اصلی علاقه شرکت‌ها برای افزایش سرمایه اشاره می‌­کنیم:

۱. توسعه‌­ی فعالیت‌های شرکت و کسب سود بیشتر (هرکه بامش بیش، برفش بیشتر).

۲. شرکت در مناقصه‌ها و مزایده‌ها (گاهی مجوز حضور در بعضی از مناقصه‌ها و مزایده‌ها، میزان سرمایه شرکت است. اگر سرمایه شرکت به‌اندازه شرایط ذکرشده نباشد، حق حضور در آن مناقصه یا مزایده از شما سلب خواهد شد).

۳. گرفتن پروژه از شرکت‌ها (اگر سرمایه ثبت‌شده شرکت شما کافی نباشد، افراد برای سپردن بعضی از پروژه‌های مهم به شرکت شما مردد خواهند شد و ممکن است علی‌رغم داشتن تخصص لازم، این پروژه به شرکت دیگری واگذار شود).

۴. اخذ وام از بانک‌های مختلف (سرمایه شرکت تأثیر مهمی در مقدار وام دریافتی از بانک‌های مختلف خواهد داشت. شرکت‌های سهامی خاص می‌توانند تا ۱۰ برابر سرمایه ثبت ‌شده خود از سیستم بانکی وام بگیرند، بنابراین در هنگام اخذ تسهیلات معمولاً باید افزایش سرمایه داشته باشند).

 ۵. رتبه بندی شرکت.

افزایش سرمایه شرکت با مسئولیت محدود

افزایش سرمایه شرکت با مسئولیت محدود تشریفات کمتری نسبت به شرکت سهامی خاص دارد. برای مثال نیازی به مستندات پرداخت ندارد و توافق شرکا و پرداخت سرمایه در این زمینه کافی است. ضمن اینکه افزایش سرمایه شرکت با مسئولیت محدود نیاز به برگه تسویه‌حساب با اداره مالیات ندارد.

انواع روش‌های افزایش سرمایه چیست؟

افزایش سرمایه در شرکت به دو طریق انجام می‌شود. همچنین همه شرکا می‌توانند در این افزایش سرمایه شرکت کنند و یا اینکه بعضی از آن‌ها سرمایه خود را در شرکت افزایش دهند.

۱. ورود شریک جدید به شرکت
یکی از روش­های افزایش سرمایه در شرکت، ورود شریک جدید است که با سهم الشرکه جدید، سرمایه شرکت را افزایش می‌دهد و این مسأله باید در قالب صورت‌جلسه تغییرات به تصویب برسد.

۲. بدون ورود شریک جدید
افزایش سرمایه می‌­تواند از طریق افزایش میزان سهم الشرکه انجام ‌شود. در این صورت، تمام سرمایه جدید به‌صورت نقدی پرداخت خواهد شد.

مراحل افزایش سرمایه شرکت با مسئولیت محدود در سال جدید (شش مرحله)

مراحل شش‌گانه افزایش سرمایه شرکت با مسئولیت محدود در مؤسسه کوروش، به‌صورت زیر است. با صرف کمترین زمان و هزینه ممکن، مراحل افزایش سرمایه شرکت موردنظرتان را به کارشناسان حقوقی مؤسسه کوروش بسپارید. گفتنی است که شرایط، قوانین و دستورالعمل‌ها برای همۀ متقاضیان به یک‌شکل است.

مراحل افزایش سرمایه شرکت با مسئولیت محدود

مرحله اول
در مرحله اول، مجمع عمومی فوق‌العاده تشکیل‌شده و تصمیم به افزایش سرمایه شرکت گرفته می‌شود. سپس مدیر مربوطه می‌­بایست با کارشناسان ثبت کوروش تماس بگیرد.

خانم صادقی

خانم صادقی

کارشناس حقوقی
ثبت شرکت/تغییرات شرکت/پلمب دفاتر

مرحله دوم
در این مرحله، از مشاوره رایگان کارشناسان ثبت کوروش استفاده کرده و سپس، فرم عقد قرارداد افزایش سرمایه، برای متقاضی فرستاده می‌شود.

مرحله سوم مراحل افزایش سرمایه شرکت سهامی خاص
در این مرحله، اطلاعات لازم از متقاضی گرفته‌شده تا صورت‌جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده توسط کارشناسان ثبت کوروش تنظیم شود. سپس صورت‌جلسه، جهت امضا برای مدیر مربوطه فرستاده می‌­شود.

نکته: باید حداقل دارندگان بیش از نصف سرمایه در جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده حاضر باشند تا بتوانید در مورد افزایش سرمایه تصمیم‌گیری کنید. افزایش سرمایه شرکت سهامی خاص با اکثریت بیش از دوسوم حاضرین جلسه در رأی‌گیری تصویب می‌شود.

مرحله چهارم
در این مرحله، کارشناسان مؤسسه کوروش، اطلاعات موردنیاز و همچنین صورت‌جلسه تنظیم‌شده را در سامانه اداره کل ثبت شرکت‌ها بارگذاری کرده و ثبت افزایش سرمایه شرکت را تکمیل می‌کنند.

مرحله پنجم
بعد از ثبت افزایش سرمایه شرکت با مسئولیت محدود، باید اصل صورت‌جلسه امضاشده، در پاکت مخصوص پستی به اداره کل ثبت شرکت‌ها ارسال شود.

مرحله ششم
انتشار آگهی افزایش سرمایه شرکت در روزنامه رسمی، آخرین گامی است که می‌­بایست انجام ­شود.

مدت‌زمان افزایش سرمایه شرکت با مسئولیت محدود در سال ۱۴۰۲

طی کردن تمام مراحل افزایش سرمایه این نوع شرکت، حدود ۷ تا ۱۰ روز کاری زمان می‌برد. اگر مراحل ذکرشده در قسمت‌های قبل، گام‌به‌گام طی شوند، می‌توان اطمینان داشت که افزایش سرمایه شرکت بدون اتلاف وقت و بدون تکرار این روند به انجام می‌رسد. پس از فرستادن مدارک موردنیاز به اداره ثبت شرکت‌ها، باید منتظر تائید آن‌ها بود. کارشناسان این اداره تمام مدارک ارسالی را با دقت بررسی می‌نمایند و پس از تطبیق دادن آن‌ها با قوانین و در صورت نبود کاستی اجازه انتشار آگهی افزایش سرمایه شرکت صادر می‌شود.

مدارک لازم برای افزایش سرمایه (۴ مورد)

۱. اصل صورت‌جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده.

۲. اصل آگهی دعوت (درصورتی‌که مجمع عمومی فوق‌العاده با حضور همه سهامداران تشکیل نشده باشد).

۳. ارائه اصل یا برابر با اصل وکالت‌نامه قانونی وکلا (درصورتی‌که یکی از اشخاص وکیل داشته باشد).

۴. مدارک شناسایی افراد جدیدالورود به شرکت (اگر افزایش سرمایه از طریق ورود شرکای جدید انجام‌گرفته باشد).

۵. گزارش رسمی کارشناس دادگستری و یا فیش واریز نقدی.

پایان مقاله
دریافت مشاوره رایگان

9 الی 21 | حتی روزهای تعطیل

تماس مستقیم با مشاوران

خانم صادقی

خانم طاهری

سبد خرید

تخفیف 20 درصدی کلیه خدمات تا اول مهر

روزها
ساعت‌
دقیقه
ثانیه