سامانه آنلاین ارائه خدمات ثبت شرکت‌ها

تعداد اعضای هیئت‌مدیره در شرکت با مسئولیت محدود (قوانین ۱۴۰۳)

تعداد اعضا هیئت مدیره شرکت با مسئولیت محدود
۵/۵ امتیاز

هیئت‌مدیره، یکی از بخش‌های مهم و تأثیرگذار در شرکت با مسئولیت محدود است که انتخاب آن به‌وسیله‌ی شرکا در جلسه مجمع عمومی عادی شرکت انجام می‌گردد. لازم به ذکر است که همه‌ی کارها و فعالیت‌های شرکت در اختیار هیئت‌مدیره است که این هیئت می‌تواند بخشی یا همه‌ی اختیاراتش را به مدیرعامل واگذار کند. نکات مهمی که در مورد هیئت‌مدیره شرکت‌های با مسئولیت محدود وجود دارد عبارت‌اند از: تعداد اعضای هیئت‌مدیره در شرکت با مسئولیت محدود

۱. انتخاب مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره در شرکت‌های با مسئولیت محدود اجباری است (در شرکت‌های سهامی خاص، انتخاب نایب‌رئیس هیئت‌مدیره هم اجباری است).

۲. یک فرد به‌صورت هم‌زمان می‌تواند مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره باشد.

۳. اعضای هیئت‌مدیره شرکت‌های با مسئولیت محدود می‌تواند از میان شرکا و یا غیر از آنان انتخاب گردد (یعنی مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره می‌توانند خارج از شرکت بوده و جز شرکا نباشند).

۴. زمان تصدی اعضای هیئت‌مدیره در مؤسسات و شرکت‌های با مسئولیت محدود به‌صورت پیش‌فرض نامحدود است (یعنی مدت‌زمان مدیریتِ مدیرعامل، رئیس هیئت‌مدیره و سایر اعضا می‌تواند نامحدود باشد. یعنی از زمان تأسیس شرکت تا زمانی که تأسیس کنندگان تصمیم به تغییر در نفرات اعضای هیئت‌مدیره بگیرند).

محدودیت‌های انتخاب اعضای هیئت‌مدیره

به علت اهمیت بسیاری که نقش هیئت‌مدیره در مؤسسات و شرکت‌ها دارا می‌باشد، محدودیت‌هایی برای انتخاب اعضای هیئت‌مدیره وجود دارد که عبارت‌اند از:.

اشخاص زیر ۱۸ سال نمی‌توانند به عضویت هیئت‌مدیره در بیایند.

اشخاصی که به علت مرتکب شدن به جرم و یا جنایتی از حقوق اجتماعی محروم گردیده باشند.

اشخاصی که ورشکستگی آن‌ها در دادگاه محرز شده باشد.

 هر شخصی که برخلاف شرایط و ضوابط فوق، به عضویت هیئت‌مدیره شرکت درآمده باشد خواهد توانست به تقاضای هر نفع برنده و به‌حکم دادگاه از هیئت‌مدیره برکنار گردد.

کارمندان دولت نمی­‌توانند به عنوان اعضای هیئت­‌مدیره انتخاب گردند.

پایان مقاله

تعداد اعضای هیئت‌مدیره در شرکت با مسئولیت محدود

دریافت مشاوره رایگان

9 الی 21 | حتی روزهای تعطیل

تماس مستقیم با مشاوران

خانم صادقی

خانم طاهری

سبد خرید

تخفیف 20 درصدی کلیه خدمات تا اول مهر

روزها
ساعت‌
دقیقه
ثانیه