کد اقتصادی در حقیقت یک کد ۱۲ رقمی (در حال حاضر ۱۶ رقمی صادر میشود) منحصربهفردی است که پس از تشکیل پرونده مالیاتی، به اشخاص حقیقی یا حقوقی اعطا میشود و نشان میدهد یک شرکت یا سازمان دارای پرونده مالی در اداره مالیات است. تمامی شرکتهای تازه تأسیس تا دوماه پس از ثبت نهایی شرکت فرصت دارند که کد اقتصادی را دریافت کنند.مراحل اخذ کد اقتصادی
مراحل اخذ کد اقتصادی در مؤسسه کوروش در سال جدید
مراحل چهارگانه اخذ کد اقتصادی در مؤسسه کوروش، بهصورت زیر است. با صرف کمترین زمان و هزینه ممکن، مراحل اخذ کد اقتصادی موردنظرتان را به کارشناسان حقوقی موسسه کوروش بسپارید.
مرحله اول
برای اخذ کد اقتصادی شرکت، متقاضی میبایست در قدم اول، با کارشناسان ثبت کوروش تماس بگیرد.
خانم طاهری
کارشناس حقوقی
مرحله دوم
در این مرحله، متقاضی از مشاوره رایگان کارشناسان ثبت کوروش استفاده کرده و سپس، فرم عقد قرارداد اخذ کد اقتصادی، برای متقاضی فرستاده میشود.
مرحله سوم مراحل افزایش سرمایه شرکت سهامی خاص
در این مرحله، با توجه به اطلاعات و مدارکی که در مرحله ۲ از متقاضی دریافت گردید، کارشناسان مؤسسه کوروش مراحل اخذ کد اقتصادی را انجام میدهند.
مرحله چهارم
در این مرحله، کد اقتصادی تعیین شده توسط سازمان امور مالیاتی، در اختیار متقاضی قرار میگیرد.
دریافت کد اقتصادی چه مدتزمان میبرد؟
پس از تشکیل پرونده در اداره مالیات، مدارک و اطلاعات شما بررسیشده و پس از بازدید بازرس از محل شرکت، در صورت عدم نقص در پرونده و سایر مدارک، کد اقتصادی ۱۶ رقمی برای شما صادر میشود. تمام این مراحل در موسسه کوروش، بین ۱۰ الی ۱۵ روز کاری، انجام خواهد شد.
خواندن مقالات زیر توصیه میشود….
- کد اقتصادی چیست؟ (صفرتا صد به زبان ساده)
- هزینه دریافت کد اقتصادی در سال جدید
- مدارک لازم برای اخذ کد اقتصادی اشخاص حقیقی در سال جدید
- مدارک لازم برای دریافت کد اقتصادی افراد حقوقی در سال جدید
- تکالیف مالیاتی بعد از ثبت کردن شرکت در سال جدید
- علی الرأس چیست؟ (صفرتا صد به زبان ساده)
- مالیات بر ارزشافزوده چیست؟ (صفرتا صد به زبان ساده)
- دفتر مشاغل چیست؟ (صفرتا صد به زبان ساده)
- پلمب دفاتر قانونی در سال جدید (صفرتا صد به زبان ساده)
- موارد رد دفاتر تجاری در سال جدید
- اشخاص مشمول پلمب دفاتر در سال جدید
- مدارک لازم برای پلمب دفاتر تجاری در سال جدید