سامانه آنلاین ارائه خدمات ثبت شرکت‌ها

نحوه ثبت برند (علامت تجاری) لاتین در سال ۱۴۰۳

نحوه ثبت برند (علامت تجاری) لاتین
۵/۵ امتیاز

اگر عنوان برند (علامت تجاری) شما ریشه فارسی نداشته باشد یا بخواهید یک واژه فارسی را به خطی غیرفارسی در عنوان برندتان بنویسید (اصطلاحاً، فینگلیش بنویسید)، باید برای ثبت برند (علامت تجاری) لاتین درخواست دهید. کلماتی که ریشه در زبان‌های انگلیسی، فرانسوی و عربی دارند و در زبان فارسی مصطلح نیستند، طبق قوانین مرکز مالکیت معنوی کشور، لاتین محسوب می‌شوند. معیار تشخیص این موارد نیز واژه‌نامه‌های معتبری نظیر لغت‌نامه دهخدا و فرهنگ سخن هستند. همچنین اگر بیشتر از پنجاه‌درصد علامت تجاری با فونت انگلیسی (فینگلیش) نوشته‌شده باشد، علامت شما لاتین محسوب می‌شود. معمولاً هنگامی‌که تولیدکنندگان، قصد داشته باشند محصول خود را به کشورهای خارجی صادر کنند (گاهی هم برای زیباتر و یا متفاوت شدن محصول خود از دیگر رقبا) نامی لاتین برای علامت تجاری خود انتخاب می‌­کنند.ثبت برند لاتین

آنچه می‌خوانید....

نحوه استعلام برند (علامت تجاری) لاتین

علامت تجاری لاتین را می­‌بایست به‌صورت بین‌المللی هم استعلام کرد تا از تکراری نبودن آن‌ها اطمینان حاصل کرد. برای این منظور، باید به موافقت‌نامه تریپس وابسته به سازمان تجارت جهانی یا کنوانسیون مادرید وابسته به سازمان جهانی مالکیت معنوی مراجعه کرد. همچنین رعایت استانداردها و مقررات بین‌المللی الزامی خواهد بود. باید توجه داشت که ثبت برند لاتین با ثبت جهانی آن یکسان نیست. متقاضیان ثبت بین‌المللی برند باید پس از ثبت علامت تجاری لاتین خود در داخل کشور، برای ثبت برند تحت یکی از موافقت‌نامه‌های مذکور اقدام نمایند. به‌طور مثال، در پروتکل مادرید اشخاص باید برند خود را ابتدا در کشور مبدأ به ثبت برسانند و سپس مقاصد تجاری خود را در میان کشورهای عضو انتخاب کنند و برای فعالیت در آن‌ها درخواست دهند.

نحوه استعلام برند (علامت تجاری) لاتین

علامت تجاری لاتین را می‌­بایست به‌صورت بین‌المللی هم استعلام کرد تا از تکراری نبودن آن‌ها اطمینان حاصل کرد. برای این منظور، باید به موافقت‌نامه تریپس وابسته به سازمان تجارت جهانی یا کنوانسیون مادرید وابسته به سازمان جهانی مالکیت معنوی مراجعه کرد. همچنین رعایت استانداردها و مقررات بین‌المللی الزامی خواهد بود. باید توجه داشت که ثبت برند لاتین با ثبت جهانی آن یکسان نیست. متقاضیان ثبت بین‌المللی برند باید پس از ثبت علامت تجاری لاتین خود در داخل کشور، برای ثبت برند تحت یکی از موافقت‌نامه‌های مذکور اقدام نمایند. به‌طور مثال، در پروتکل مادرید اشخاص باید برند خود را ابتدا در کشور مبدأ به ثبت برسانند و سپس مقاصد تجاری خود را در میان کشورهای عضو انتخاب کنند و برای فعالیت در آن‌ها درخواست دهند.

قوانین ثبت برند (علامت تجاری) لاتین

مرجع رسمی ثبت برند (علامت تجاری) لاتین در ایران، مرکز مالکیت معنوی است. این مرکز زیر نظر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور فعالیت می‌کند و وابسته به قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران است. گفتنی است تمام نام‌های خارجی و اسامی عربی و کردی و ترکی تحت همین قوانین به ثبت رسمی می‌رسند. به‌طورکلی، ثبت برند لاتین به انجام روال قانونی ثبت یک علامت تجاری غیرفارسی به اسم یک یا چند فرد گفته می‌شود که طی آن، علامت تجاری موردنظر از نظر قانونی نیز به رسمیت شناخته می‌شود. باید اشاره کرد که ثبت برند لاتین هیچ تأثیری در میزان مالیات و عوارض اشخاص حقوقی و حقیقی ندارد.ثبت برند لاتین

مدارک موردنیاز جهت ثبت برند لاتین برای اشخاص حقیقی (۵ مورد)

۱. شناسنامه و کارت ملی متقاضی.

۲. کارت بازرگانی معتبر.

۳. مجوز فعالیت (که می‌تواند جواز تأسیس، پروانه بهره‌برداری، پروانه ساخت، جواز کسب و یا هر نوع گواهی فعالیت از نهادهای قانونی باشد).

۴. تکمیل اظهارنامه ثبت برند لاتین.

۵. نمونه علامت تجاری لاتین در ابعاد ۱۲ × ۱۲ سانتی‌متر.

مدارک لازم جهت ثبت برند لاتین برای اشخاص حقوقی (۶ مورد)

  1. کارت ملی و شناسنامه متقاضی.
  2. روزنامه رسمی تأسیس یا آخرین تغییرات شرکت.
  3. کارت بازرگانی معتبر.
  4. مجوز فعالیت (که می‌تواند جواز تأسیس، پروانه بهره‌برداری، پروانه ساخت، جواز کسب و یا هر نوع گواهی فعالیت از طرف نهادهای قانونی باشد).
  5. تکمیل اظهارنامه ثبت برند لاتین.
  6. نمونه علامت تجاری لاتین در ابعاد ۱۲ × ۱۲ سانتی‌متر.

ثبت آنلاین برند (علامت تجاری) لاتین در مؤسسه کوروش

ثبت برند (علامت تجاری) لاتین نیازمند تخصص و تجربه است و کارشناسان حقوقی بهترین راهنمایان برای طی کردن این مسیر هستند. همچنین با فراهم شدن امکان ثبت برند در مؤسسه کوروش، دیگر نیازی به مراجعه حضوری متقاضیان وجود ندارد. تمامی تولیدکنندگان و صاحبان کسب‌وکار می‌توانند از سراسر ایران برای ثبت اینترنتی برند خود اقدام نمایند. مدارک لازم برای این کار نیز به‌صورت آنلاین تکمیل و ارسال خواهند شد. داشتن برند معتبر به شما اجازه تبلیغات مؤثرتری را می­‌دهد. همچنین ثبت قانونی برند لاتین امکان سوءاستفاده احتمالی رقیبان شمارا در بازار از بین می‌برد و برای حفظ منافع مادی و معنوی شما لازم و ضروری است.

سفارش طراحی سایت شرکتی

بهترین قیمت، کیفیت عالی و در کوتاهترین زمان

مراحل ثبت برند در مؤسسه کوروش (۶ مرحله)

مراحل شش‌گانه ثبت برند (علامت تجاری) در مؤسسه کوروش، به‌صورت زیر است. با صرف کمترین زمان و هزینه ممکن، ثبت برند (علامت تجاری) موردنظرتان را به کارشناسان حقوقی مؤسسه کوروش بسپارید. گفتنی است که شرایط ثبت برند برای همۀ افراد در تمام استان‌ها، شهرستان‌ها و شهرهای ایران یکسان است. قوانین و دستورالعمل‌ها نیز برای همۀ متقاضیان به یک‌شکل است.مراحل ثبت برند

مرحله اول
برای ثبت برند (علامت تجاری)، متقاضی می­‌بایست پس از پر کردن اطلاعات مشخص شده در فرم زیر، بر روی دکمه “ارسال درخواست” کلیک کند.

مرحله دوم
در این مرحله، کارشناسان ثبت کوروش برای ارائه مشاوره، فوراً با شما تماس خواهند گرفت (قابل‌ذکر است که متقاضیان می‌توانند قبل از پر کردن فرم در مرحله یکم، با مؤسسه کوروش تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت کنند).

مرحله سوم مراحل افزایش سرمایه شرکت سهامی خاص
در این مرحله، اطلاعات و مدارک موردنیاز از متقاضی گرفته‌شده و ثبت علامت تجاری در سامانه مالکیت معنوی، انجام خواهد شد. (مدارک موردنیاز برای ثبت برند).مراحل ثبت برند

مرحله چهارم
پس از گذشت ۴۵ الی ۱۲۰ روز، کارشناسان حقوقی مؤسسه کوروش وضعیت پرونده را پیگیری کرده و در صورت پذیرفته شدن برند (علامت تجاری) درخواست چاپ آگهی اول در روزنامه کثیرالانتشار را به اداره مالکیت معنوی می‌­فرستند.

مرحله پنجم
اگر بعد از گذشت ۳۰ روز از چاپ آگهی در روزنامه کثیرالانتشار، اعتراضی وجود نداشت، درخواست آگهی دوم توسط کارشناسان مؤسسه کوروش ارسال می‌­شود (آگهی دوم به معنی داشتن شماره ثبت علامت تجاری است؛ و تقریباً %۹۰ کار انجام‌ شده است). سپس آگهی دوم هم در روزنامه کثیر انتشار منتشر می‌شود.

مرحله ششم
۱۰ الی ۱۵ روز کاری زمان خواهد برد تا آگهی علامت تجاری در روزنامه رسمی داخل سایت، قابل‌پیگیری و به‌صورت کامل چاپ‌شده باشد. سپس در مرحله آخر، کارشناسان مؤسسه کوروش درخواست آگهی انحصاری ۱۰ ساله ثبت علامت تجاری را به اداره مالکیت صنعتی می‌دهند.

مدت‌زمان انحلال شرکت سهامی خاص
طی کردن تمام مراحل ثبت برند (علامت تجاری) در ایران حدود ۴۰ تا ۶۰ روز کاری زمان می‌برد. اگر مراحل برند (علامت تجاری) گام‌به‌گام طی شوند، می‌توان اطمینان داشت که ثبت برند بدون اتلاف وقت و بدون تکرار این روند به انجام می‌رسد. پس از فرستادن مدارک موردنیاز برای ثبت برند (علامت تجاری) به اداره مالکیت معنوی، باید منتظر تائید آن‌ها بود. کارشناسان این اداره تمام مدارک ارسالی را با دقت بررسی می‌نمایند و تمام اظهارنامه‌ها و ضمایم را مطالعه می‌کنند. پس از تطبیق دادن آن‌ها با قوانین و در صورت نبود کاستی اجازه انتشار آگهی برند (علامت تجاری) صادر می‌شود.

پایان مقاله
پایان مقاله
دریافت مشاوره رایگان

9 الی 21 | حتی روزهای تعطیل

تماس مستقیم با مشاوران

خانم صادقی

خانم طاهری

سبد خرید