سامانه آنلاین ارائه خدمات ثبت شرکت‌ها

چگونگی ثبت شعبه شرکت سهامی خاص در سال ۱۴۰۳

ثبت شعبه شرکت سهامی خاص
امتیاز

در زمان ثبت شرکت از شما می‌خواهند که مشخصات شعبه‌های دیگر خود را ارائه دهید. اما ممکن است شرکت شما در هنگام تأسیس، شعبه دیگری نداشته باشد. اما بعد از مدتی با پیشرفت کار خود تصمیم بگیرید که شعبه‌هایی را به شرکت خود اضافه کنید، در این حالت به‌سادگی می‌توانید در قالب ثبت تغییرات شرکت، این کار را انجام دهید.

اگر شرکای یک شرکت در زمان ثبت شرکت، تصمیم بگیرند که شعبه‌های دیگری نیز داشته باشند، روند ثبت و مراحل آن راحت‌تر از زمانی خواهد بود که بعد از ثبت شرکت تصمیم به ایجاد شعبه بگیرند. ثبت شعبه شرکت تقریباً به‌مانند تأسیس شرکت است، اما با پیچیدگی کمتر و صورت‌جلسه آن نیز با تأسیس شرکت فرق می‌کند. اگر همه مدارک لازم و روند اداری ثبت شعبه درست و به‌موقع انجام شود، شعبه زودتر افتتاح خواهد شد. در ادامه مقاله، چگونگی ثبت شعبه شرکت سهامی خاص را بررسی خواهیم کرد.

آنچه می‌خوانید....

نکات مهم در هنگام ثبت شعبه شرکت سهامی خاص (۳ مورد)

۱. شعبه شرکت باید دقیقاً همان کاری را انجام دهد که شرکت اصلی انجام می‌دهد. به این معنی که حوزه فعالیت و موضوع فعالیت شرکت اصلی و شعبه جدید شما باید دقیقاً یکی باشند و درصورتی‌که فعالیت این دو باهم دیگر تفاوتی داشته باشد. نمی‌توان از آن به‌عنوان شعبه یادکرد و به‌عنوان شرکت دیگری مشغول به کار خواهد بود.

۲. در یک شهر نمی‌توانید دو شعبه داشته باشید. به‌عنوان ‌مثال اگر دفتر مرکزی شرکت شما در تبریز است، دیگر نمی‌توانید در شهر تبریز شعبه‌ای را برای شرکت خود به ثبت برسانید. این موضوع اهمیت بسیاری دارد و در هنگام انتخاب شهر برای شعبه شرکت خود باید به آن توجه داشته باشید. در غیر این صورت در آینده با مشکل روبه‌رو خواهید شد.

۳. تأسیس شعبه شرکت باید مطابق با اساسنامه شرکت به ثبت برسد. اگر در اساسنامه شرکت، اجازه ثبت شعبه به هیئت‌مدیره داده‌شده است، هیئت‌مدیره می‌­بایست بر طبق آن عمل کند.

تفاوت شعبه و نمایندگی در شرکت‌ها (۴ مورد)

شعبه با نمایندگی تفاوت‌هایی دارد که عبارت‌اند از:

۱. شعبات شرکت کاملاً به شرکت اصلی وابسته هستند اما نمایندگی‌ها شخصیتی مستقل دارند.

۲. حساب بانکی شعبات با شرکت اصلی یکی است اما هر نمایندگی حساب جداگانه‌ای دارد.

۳. به دلیل شخصیت مستقل نمایندگی، مالیات آن مستقل از شرکت اصلی است ولی مالیات شعبه این‌گونه نیست.

۴. در نمایندگی، کالا خریداری نمی­شود بلکه آن را از شرکت مادر امانت‌گرفته و پس از فروش محصول و کسر حق نمایندگی خود، مبلغ را به شرکت پس می‌دهد.

مدارک موردنیاز برای ثبت شعبه شرکت سهامی خاص در سال ۱۴۰۲

۱. ارائه مدارک هویتی شرکا یا سهامداران و همچنین مدیریت شعبه.

۲. مدارک هویتی شرکت اعم از تصویر اساسنامه، شرکت‌نامه و آخرین تغییرات ثبت‌ شده شرکت.

۳. ارائه صورت‌جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده.

مالیات شعبه شرکت سهامی خاص

شعبات شرکت مشمول مالیات جداگانه نمی‌شوند و مالیات تمام شعب با شعبه اصلی شرکت یکی می‌باشد و نیاز به رد کردن جداگانه مالیات برای هر شعبه نیست.

پایان مقاله
دریافت مشاوره رایگان

9 الی 21 | حتی روزهای تعطیل

تماس مستقیم با مشاوران

خانم صادقی

خانم طاهری

سبد خرید

تخفیف 20 درصدی کلیه خدمات تا اول مهر

روزها
ساعت‌
دقیقه
ثانیه