سامانه آنلاین ارائه خدمات ثبت شرکت‌ها

تغییر نام شرکت با مسئولیت محدود در سال ۱۴۰۳

تغییر نام شرکت با مسئولیت محدود
امتیاز

مدتی پس از ثبت شرکت، شرکا ممکن است به دلایل مختلفی تصمیم بگیرند که نام شرکت را تغییر دهند. مثلاً اگر شرکت شما پس از یک مدت، حوزه و موضوع فعالیت خود را تغییر دهد، برای هماهنگ شدن نام شرکت با موضوع فعالیت آن، بهتر است نام شرکت تغییر کند. ذکر این نکته ضروری است که تغییر نام شرکت با مسئولیت محدود منجر به تغییر تاریخ یا شماره ثبت شرکت نمی‌­شود.

برای تغییر نام شرکت، می‌­بایست مجمع عمومی فوق‌العاده تشکیل شود. البته برای تغییر نام نیز، رعایت تمام شرایط تعیین نام شرکت الزامی است. برای کسب اطمینان از تکراری نبودن اسم مد نظر می‌­توانید به سامانه روزنامه رسمی کشور یا سامانه شناسه ملی اشخاص حقوقی مراجعه کنید (همچنین می‌­توانید با مؤسسه کوروش تماس بگیرید).

آنچه می‌خوانید....

مدارک لازم برای تغییر نام شرکت (۵ مورد)

  1. صورت‌جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده.
  2. نام جدید انتخاب‌شده (مطابق شرایط و قوانین انتخاب نام شرکت).
  3. تصویر مدارک شناسایی اعم از کارت ملی و شناسنامه همه­ی اعضاء شرکت.
  4. تصویر آخرین روزنامه رسمی.
  5. داشتن کد ثنا برای تمامی اعضا الزامی است.

مراحل تغییر نام شرکت با مسئولیت محدود در مؤسسه کوروش (۶ مرحله)

مراحل شش‌گانه تغییر نام شرکت با مسئولیت محدود، در مؤسسه کوروش، به‌صورت زیر است. با صرف کمترین زمان و هزینه ممکن، مراحل تغییر نام شرکت موردنظرتان را به کارشناسان حقوقی مؤسسه کوروش بسپارید.

مراحل تغییر نام شرکت با مسئولیت محدود

مرحله اول
برای تغییر نام شرکت، متقاضی می‌­بایست وارد سایت کوروش به نشانی www.sabtekoorosh.ir شده، و  بر روی گزینه “تغییر نام شرکت”  کلیک کرده و در صفحه بعدی، پس از پر کردن فرم مربوط به “تغییر نام شرکت” بر روی دکمه “ثبت اطلاعات” کلیک کند

مرحله دوم
در این مرحله، کارشناسان ثبت کوروش برای ارائه مشاوره، فوراً با شما تماس خواهند گرفت (قابل‌ذکر است که متقاضیان می‌توانند قبل از پر کردن فرم در مرحله یکم، با مؤسسه کوروش تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت کنند).

مرحله سوم مراحل افزایش سرمایه شرکت سهامی خاص
در این مرحله، با توجه به اطلاعاتی که در مرحله ۲ از متقاضی دریافت گردید، صورت‌جلسه لازم توسط کارشناسان ثبت کوروش تنظیم می‌­گردد.

مرحله چهارم
در این مرحله، صورت‌جلسه تنظیم‌شده به همراه نام‌های پیشنهادی، در سامانه ثبت می‌­گردد. همچنین صورت‌جلسه تنظیم‌شده در مرحله سوم، جهت امضا، برای متقاضی فرستاده می­‌شود.

مرحله پنجم
پس از تائید شدن نام پیشنهادی توسط اداره ثبت شرکت‌ها، اصل صورت‌جلسه امضاشده در پاکت پستی قرارگرفته و برای اداره ثبت شرکت‌ها ارسال می‌­شود.

مرحله ششم
آخرین مرحله تغییر نام شرکت، انتشار آگهی تغییرات شرکت در روزنامه رسمی است. پس از فرستادن مدارک موردنیاز برای تغییر نام شرکت به اداره ثبت شرکت‌ها، باید منتظر تائید آن‌ها بود. کارشناسان این اداره تمام مدارک ارسالی را با دقت بررسی می‌نمایند. پس از تطبیق دادن آن‌ها با قوانین و در صورت نبود کاستی اجازه انتشار آگهی ثبت شرکت صادر می‌شود.

مدت‌زمان تغییر نام شرکت با مسئولیت محدود

طی کردن تمام مراحل تغییر نام شرکت با مسئولیت محدود، حدود ۷ تا ۱۰ روز کاری زمان می‌برد. اگر مراحل تغییر نام شرکت گام‌به‌گام طی شوند، می‌توان اطمینان داشت که تغییر نام شرکت بدون اتلاف وقت و بدون تکرار این روند به انجام می‌رسد. پس از فرستادن مدارک موردنیاز برای تغییر نام شرکت به اداره ثبت شرکت‌ها، باید منتظر تائید آن‌ها بود.

پایان مقاله
دریافت مشاوره رایگان

9 الی 21 | حتی روزهای تعطیل

تماس مستقیم با مشاوران

خانم صادقی

خانم طاهری

سبد خرید

تخفیف 20 درصدی کلیه خدمات تا اول مهر

روزها
ساعت‌
دقیقه
ثانیه