سامانه آنلاین ارائه خدمات ثبت شرکت‌ها

مراحل انتقال سهام در شرکت سهامی خاص (سال ۱۴۰۳)

مراحل انتقال سهام در شرکت سهامی خاص
۴/۵ امتیاز

واگذاری یا نقل‌وانتقال سهام در شرکت سهامی خاص بنابر دلایل متعددی اتفاق می­افتد؛ به‌عنوان‌مثال زمانی که یک یا چند نفر از سهامداران تصمیم به خروج از شرکت و واگذاری سهام خود به اعضای جدید یا اسبق شرکت بگیرند یا زمانی که تمام سهامداران قصد خروج از شرکت و واگذاری امتیاز شرکت به افراد دیگر را داشته باشند؛ در این صورت سهام شرکت نیز باید به اعضای جدید واگذار شود.مراحل انتقال سهام در شرکت سهامی خاص

نقل‌وانتقال سهام در شرکت سهامی خاص به ۴ صورت انجام می‌شود که عبارت‌اند از:
۱. خروج هر یک از شرکا از شرکت و واگذاری سهام وی به سایر اعضا و سهامداران شرکت.

۲. خروج هر یک از شرکا از شرکت و واگذاری سهام آن‌ها به افراد جدید.

۳. فروش بخشی از سهام شرکت سهامی خاص و انتقال به سهامدار یا سهامداران جدید بدون خروج فردی از شرکت.

۴. انتقال بخشی از سهام یک فرد به شرکای شرکت یا شرکای جدید، بدون خروج فردی از شرکت.

مراحل نقل و انتقال سهام در مؤسسه کوروش (۶ مرحله)

مراحل شش‌گانه نقل و انتقال سهام در مؤسسه کوروش، به‌صورت زیر است. با صرف کمترین زمان و هزینه ممکن، مراحل نقل و انتقال سهام شرکت مورد نظرتان را به کارشناسان حقوقی مؤسسه کوروش بسپارید. گفتنی است که شرایط، قوانین و دستورالعمل‌ها برای همۀ متقاضیان به یک‌شکل است.

مراحل نقل و انتقال سهام

مرحله اول
در مرحله اول، مجمع عمومی فوق العاده تشکیل شده و تصمیم به نقل و انتقال سهام شرکت گرفته می شود. سپس مدیر مربوطه می­‌بایست پس از پر کردن اطلاعات مشخص شده در فرم زیر، بر روی دکمه “ارسال درخواست” کلیک کند.

مرحله دوم
در این مرحله، کارشناسان ثبت کوروش برای ارائه مشاوره، فوراً با شما تماس خواهند گرفت (قابل‌ذکر است که متقاضیان می‌توانند قبل از پر کردن فرم در مرحله یکم، با مؤسسه کوروش تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت کنند).

مرحله سوم مراحل افزایش سرمایه شرکت سهامی خاص
در این مرحله، اطلاعات لازم از متقاضی گرفته‌شده تا صورت جلسه مجمع عمومی فوق العاده توسط کارشناسان موسسه کوروش تنظیم شود. سپس صورت جلسه، جهت امضا (باید به امضای تمامی شرکا برسد) برای مدیر مربوطه فرستاده می­‌شود.

مرحله چهارم
در این مرحله، کارشناسان مؤسسه کوروش، اطلاعات مورد نیاز و همچنین صورت جلسه تنظیم شده را در سامانه اداره کل ثبت شرکت‌ها بارگذاری کرده و ثبت نقل و انتقال سهام شرکت را تکمیل می کنند.

مرحله پنجم
بعد از ثبت نقل و انتقال سهام شرکت سهامی خاص، باید اصل صورت جلسه امضا شده و برگه مفاصاحساب مالیاتی، در پاکت مخصوص پستی به اداره کل ثبت شرکت‌ها ارسال شود.

مرحله ششم
 ثبت نهایی تغییرات شرکت. لازم به ذکر است که نقل و انتقال سهام، نیازی به درج آگهی تغییرات شرکت در روزنامه رسمی و روزنامه کثیرالانتشار ندارد.

مدت‌زمان نقل و انتقال سهام شرکت سهامی خاص
طی کردن تمام مراحل نقل و انتقال سهام شرکت سهامی خاص در ایران، حدود ۷ تا ۱۰ روز کاری زمان می‌برد. اگر مراحل ذکر شده در قسمت های قبل، گام‌به‌گام طی شوند، می‌توان اطمینان داشت که نقل و انتقال سهام شرکت بدون اتلاف وقت و بدون تکرار این روند به انجام می‌رسد.

سفارش طراحی سایت شرکتی

بهترین قیمت، کیفیت عالی و در کوتاهترین زمان

هزینه نقل‌وانتقال سهام در سال جدید

یکی از خدمات مؤسسه کوروش،‌ ثبت تغییرات شرکت است. شما می‌توانید با صرف کمترین زمان و هزینه، مراحل نقل و انتقال سهام شرکت خودتان را به کارشناسان ثبت کوروش بسپارید. در جدول زیر، هزینه انواع تغییرات شرکت آمده است.

هزینه ثبت انواع تغییرات شرکت‌ها در مؤسسه کوروش

 
عنوان تغییرهزینه
انتقال سهام یا سهم الشرکه۱,۹۸۰,۰۰۰ تومان
افزایش یا کاهش سرمایه۱,۹۸۰,۰۰۰ تومان
تغییر یا تمدید مدیران یا بازرسان۱,۶۸۰,۰۰۰ تومان
تغییر آدرس۱,۵۸۰,۰۰۰ تومان
تغییر نام شرکت یا موسسه۱,۵۸۰,۰۰۰ تومان
تغییر یا الحاق موضوع۱,۵۸۰,۰۰۰ تومان
پایان مقاله

مراحل انتقال سهام در شرکت سهامی خاص

مراحل انتقال سهام در شرکت سهامی خاص

دریافت مشاوره رایگان

9 الی 21 | حتی روزهای تعطیل

تماس مستقیم با مشاوران

خانم صادقی

خانم طاهری

سبد خرید

تخفیف 20 درصدی کلیه خدمات تا اول مهر

روزها
ساعت‌
دقیقه
ثانیه