سامانه آنلاین ارائه خدمات ثبت شرکت‌ها

ثبت شرکت در مرودشت (سال ۱۴۰۳) | مدارک – مراحل – هزینه

ثبت شرکت در مرودشت
امتیاز
مرودشت، یکی از شهرستان‌های استان فارس بوده و دارای جمعیتی نزدیک به ۳۲۳ هزارنفر در سال ۱۳۹۵ بوده است. تخت جمشید، که یکی از مهم‌ترین مناطق گردشگری باستانی دنیا می‌باشد، در ۵ کیلومتری شرق این شهرستان واقع شده‌است.ثبت شرکت در مرودشت

پتروشیمی شیراز یکی از نزدیکترین و بزرگترین بخش‌های صنعتی اقتصادی است که در ۴ کیلومتری این شهرستان قرارگرفته است.

محصولات مرودشت عبارتند از: گندم، جو، برنج و چغندر قند که محصول آن به کارخانه قند مرودشت فروخته می‌شود. علاوه بر این، پنبه، ذرت، یونجه، سیب‌زمینی و کشت جالیز نیز تا حدودی رایج است.

با توجه به موقعیت و ظرفیت‌­های بسیار خوب شهرستان مرودشت، ثبت شرکت می­‌تواند تأثیر بسیار زیادی در سودآوری افراد و همچنین اشتغال‌زایی در این منطقه داشته باشد. برای ثبت شرکت در مرودشت با ادامه مقاله همراه ما باشید.


ضرورت ثبت شرکت در ایران

ثبت شرکت برای رسمیت بخشیدن به فعالیت‌های اقتصادی و قانونی شدن شراکت افراد است. هرگاه افرادی (دو نفر یا بیشتر) به تجارت بپردازند، برای رسمی شدن کسب‌وکار خود ضروری است که آن را به ثبت قانونی برسانند. اهمیت ثبت شرکت تجاری زمانی آشکارتر می‌شود که افراد قصد توسعه کسب‌وکار خود را داشته باشند. درواقع با تأسیس شرکت، شخصیت حقیقی شما به شخصیت حقوقی تبدیل می‌شود. اعتبار قانونی شرکت‌های ثبت‌شده و مسئولیت حقوقی آن‌ها موجب می‌شود که کارفرمایان و سرمایه‌گذاران اعتماد بیشتری به آن‌ها کنند. درنتیجه با ثبت شرکت میزان جذب مشتری، فروش محصولات، سوددهی و قدرت رقابت شما بسیار بیشتر می‌شود. حضور در پروژه‌های بزرگ و بستن قراردادهای مهم فقط با طی کردن روند قانونی تأسیس شرکت امکان‌پذیر خواهد شد.


 مزایای ثبت شرکت در ایران (۱۰ مورد)

۱. به دست آوردن اعتبار هویتی والا برای کسب‌وکار در جامعه (در صورت داشتن شرکت، مردم احترام بیشتری برای شما و کسب‌وکارتان قائل خواهند بود).

۲. ایمن شدن کامل اموال شخصی هر فرد در مقابل خطرات ورشکستگی و مطالبات طلبکاران شرکت (در هنگام ورشکستگی در شرکت­‌های سهامی خاص و با مسئولیت محدود، شما فقط تا سقف سرمایه شرکت مسئول پرداخت بدهی­‌های شرکت خواهید بود و طلبکاران قانوناٌ نمی­‌توانند اموال شخصی شمارا تصرف کنند!).

۳. قابلیت دریافت وام و تسهیلات بانکی زیاد از مؤسسات و بانک‌های داخلی و خارجی (دردسرهای گرفتن وام برای شرکت به‌مراتب کمتر از گرفتن وام برای امور شخصی است).

۴. مشخص بودن حق‌وحقوق هر یک از شرکای مؤسس شرکت در قانون (بعد از مشخص کردن سهام یا سهم الشرکه شرکایتان در اساسنامه شرکت، تقسیم سود یا زیان شرکت به‌راحتی انجام خواهد شد و گرفتار تعارفات و سایر امور مرسوم بین شرکا نخواهید بود).

۵. شرکت در مزایده‌ها و مناقصه‌های خصوصی و دولتی که نیاز به رتبه شرکتی دارند (بعد از مدتی فعالیت، شرکت شما دارای رتبه‌­ای خواهد شد که با اخذ این رتبه، می‌­توانید در مناقصات و مزایده‌های مهم شرکت کنید).

۶. استخدام نیروهای زبده‌­تر که غالباً راغب هستند در شرکت‌ها فعالیت نمایند تا در کسب‌وکارهای حقیقی.

۷. جلوگیری از انحلال کسب‌وکار در زمان انصراف هر یک از شرکا و جایگزینی افراد دیگر به‌سادگی (وقتی شما شرکتی ثبت می‌کنید، دیگر نگرانی زیادی بابت شرکایتان نخواهید داشت زیرا در هر زمان افراد زیادی تمایل خواهند داشت با شرکت شما همکاری داشته باشند).

۸. ایجاد ارزش‌افزوده و حسن شهرت با بالا رفتن سال تأسیس شرکت.

۹. اشتراک فکری و مالی با شرکایتان برای رسیدن به موفقیت (از مزیت‌های کار گروهی و میل به وحدت، بهره خواهید برد که یکی از آن موارد کمک به رونق کسب‌وکارتان خواهد بود).

۱۰.ثبت شرکت می‌تواند از اختلافات آتی شرکا به‌شدت جلوگیری کند، زیرا با انتخاب یکی از انواع شرکت‌ها، در حقیقت روابط و تعهدات فی‌مابین شرکا کاملاً مشخص می‌شود و درصورتی‌که یکی از شرکا زیاده‌خواهی نماید، قاضی به‌سرعت با توجه به نوع شرکت می‌تواند تعهدات شرکا و حقوق شرکا را در کمترین زمان ممکنه مشخص نماید.


انواع شرکت در ایران

در قانون تجارت جمهوری اسلامی ایران هفت نوع شرکت تجاری تعریف‌شده است: شرکت سهامی (خاص و عام)، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت تضامنی، شرکت نسبی، شرکت مختلط سهامی، شرکت مختلط غیر سهامی و شرکت تعاونی تولید و مصرف. همچنین علاوه بر ثبت شرکت، متقاضیان می‌توانند اقدام به ثبت مؤسسه غیرتجاری کنند. مؤسسات غیر تجاری به دو نوع تقسیم بندی می‌شوند: یکم؛ مؤسسات غیر انتفاعی، مانند مؤسسه خیریه و عام المنفعه و دوم مؤسساتی که برای کسب درآمد فعالیت می کنند، اما تجاری نیستند؛ مانند مؤسسات حقوقی، آموزش زبان، آمادگی کنکور، آموزشگاه موسیقی و غیره.  

 انتخاب نوع شرکت یا مؤسسه، به زمینه فعالیت شما و برنامه کاری آینده‌تان بستگی دارد. شما طبق قانون می‌توانید هرگونه شرکت یا مؤسسه‌ای را در هرکجای کشور که مایلید تأسیس کنید. بر اساس تازه‌ترین آمار ثبت شرکت‌ها در ایران، شرکت‌های با مسئولیت محدود و سهامی خاص بیشترین متقاضی را در سال‌های اخیر داشته‌اند. دلیل اصلی این اقبال، شرایط قانونی راحت‌تر برای ثبت آن‌ها است. برای ثبت شرکت یا مؤسسه خود در حوزه‌های مختلف مانند ثبتِ شرکتِ گردشگری، شرکتِ مهندسی، عمرانی، بازرگانی، شرکتِ صادرات و واردات، صنایع غذایی، کشاورزی،‌ کامپیوتری، ساختمانی، حسابداری، نرم‌افزاری، حمل‌ونقل، خدمات درمانی و غیره، ابتدا باید یکی از این ۳ قالب (شرکت سهامی خاص، شرکت با مسئولیت محدود و مؤسسه) را انتخاب کرده و سپس موضوع فعالیت خود را با جزئیات مشخص کنید؛ مثلاً شرکت با مسئولیت محدود با موضوع ساختمانی می‌خواهید یا شرکت سهامی خاص با موضوع فعالیت دارویی یا مؤسسه حقوقی و غیره.

اگر برای انتخاب نوع شرکتتان به راهنمایی نیاز دارید، از ساعت ۹ صبح الی ۲۱ می‌­توانید با کارشناسان ثبت کوروش تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت کنید.


شباهت‌ها و تفاوت‌های شرکت “با مسئولیت محدود و سهامی خاص”

برای آشنایی بیشتر شما با شرکت‌های سهامی خاص و مسئولیت محدود، مقایسه‌ای بین این دو نوع شرکت انجام داده‌ایم که در جدول­‌های زیر مشاهده می‌­فرمایید.

تفاوت­‌های شرکت با مسئولیت محدود و شرکت سهامی خاص

شرکت با مسئولیت محدودشرکت سهامی خاص
تعداد شرکا حداقل ۲ نفرتعداد سهامداران حداقل ۳ نفر
انتخاب بازرس اصلی و علی‌البدل اختیاری استانتخاب بازرس اصلی و علی‌البدل اجباری است
مدت مدیریت مدیران نامحدود یا بر عهده شرکاستمدت مدیریت مدیران حداکثر دوساله است
مدیران می‌توانند از خارج شرکت انتخاب شوندمدیران باید سهامدار شرکت باشند
تقویم (ارزیابی) آورده غیر نقدی بر عهده شرکاستتقویم آورده غیر نقدی بر عهده کارشناسان دادگستری است
 دارای تقاضانامه، اساسنامه و شرکت‌نامهدارای اظهارنامه و اساسنامه
سود به نسبت سرمایه شرکا تقسیم می‌­شودسود به نسبت تعداد سهام تقسیم می‌­شود

تشابه­‌های شرکت با مسئولیت محدود و شرکت سهامی خاص

در هردو نوع شرکت، مسئولیت هر یک از سهامداران در مورد بدهی‌های شرکت محدود به مبلغ سرمایه‌گذاری شده در شرکت است و در صورت عدم‌کفایت مجبور نیستند اموال شخصی خود را در این راه مصرف نمایند
در شرکت سهامی خاص و بامسوولیت محدود شرکت در افزایش سرمایه اختیاری است
حداقل سرمایه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود و سهامی خاص یک‌میلیون ریال است
هردو نوع شرکت، دارای اساسنامه هستند.
قوانین مرتبط برای انتخاب نام، موضوع شرکت و سایر موارد در هردو شرکت یکسان است.

مدارک موردنیاز برای ثبت شرکت در مرودشت

با فراهم شدن امکان ثبت آنلاین شرکت، دیگر نیازی به مراجعه حضوری متقاضیان وجود ندارد. تمام مدارک لازم برای ثبت شرکت را می‌توان به‌صورت اینترنتی تکمیل و ارسال کرد. مدارک موردنیاز برای ثبت شرکت به شرح زیر است:

۱. تصویر مدارک شناسایی مانند کارت ملی و شناسنامه کلیه شرکا.

۲. دریافت تأییدیه آدرس و کد پستی محل شرکت.

۳.  ثبت‌نام کد ثنا برای تمام اعضای هیئت‌مدیره (قانون جدید از آبان ماه ۱۴۰۰).

۴. ارائه ۵ مورد پیشنهاد نام شرکت حداقل ۳ سیلابی به ترتیب اولویت.

۵. ارائه مجوز (برای شرکت‌هایی که نیاز به مجوز دارند).


هزینه ثبت شرکت در مرودشت

هزینه ثبت انواع شرکت در سال جدید (۱۴۰۳)، توسط مؤسسه کوروش، در جدول زیر آمده است. به شما اطمینان می‌دهیم که ارزان‌ترین هزینه ثبت شرکت در ایران، در سامانه ثبت کوروش انجام می‌گیرد. همچنین مؤسسه کوروش در کوتاه‌ترین زمان ممکن، شرکت موردنظر شمارا ثبت خواهد کرد. اخلاق و تعهد شعار ماست.

هزینه ثبت انواع شرکت، مؤسسه و شعبه در مؤسسه کوروش (سال ۱۴۰۳)

نوع شرکتهزینه ثبت شرکت
ثبت شرکت سهامی خاص۴,۸۸۰,۰۰۰
ثبت شرکت با مسئولیت محدود۴,۶۸۰,۰۰۰
ثبت مؤسسه۴,۶۸۰,۰۰۰
ثبت شعبه۲,۷۸۰,۰۰۰
سال سابقه خدمت رسانی
۰ +
ثبت شرکت با مسئولیت محدود
۰
ثبت شرکت سهامی خاص
۰
ثبت مؤسسه
۰
سفارش طراحی سایت شرکتی

بهترین قیمت، کیفیت عالی و در کوتاهترین زمان

مراحل ثبت شرکت در مرودشت

مراحل شش‌گانه ثبت شرکت سهامی خاص (برای اطلاع از مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود کیک کنید) در مؤسسه کوروش، به‌صورت زیر است. با صرف کمترین زمان و هزینه ممکن، مراحل ثبت شرکت موردنظرتان را به کارشناسان حقوقی مؤسسه کوروش بسپارید. گفتنی است که شرایط ثبت شرکت، برای همۀ افراد در تمام استان‌ها و شهرهای ایران یکسان است. قوانین و دستورالعمل‌ها نیز برای همۀ متقاضیان به یک‌شکل است.

مراحل ثبت شرکت سهامی خاص

مرحله اول
برای ثبت شرکت سهامی خاص، در قدم اول، می‌­بایست با کارشناسان ثبت کوروش تماس بگیرید.

خانم صادقی

خانم صادقی

کارشناس حقوقی
ثبت شرکت/تغییرات شرکت/پلمب دفاتر

مرحله دوم
در این مرحله، از مشاوره رایگان کارشناسان ثبت کوروش استفاده کرده و سپس فرم عقد قرارداد ثبت شرکت، برای شما فرستاده می‌شود. مؤسسین شرکت می‌بایست جلسه‌ای تشکیل داده (به این جلسه مجمع مؤسسین می‌گویند) و اقدامات زیر را انجام دهند:

 تعیین اعضا مؤسسین شرکت.

 تعیین ۵ نام پیشنهادی برای شرکت.

تعیین موضوع اصلی فعالیت شرکت (این موضوعات در بیست‌وهفت جدول تنظیم‌شده‌ و در اختیار متقاضیان قرارگرفته است. موضوع فعالیت شرکت باید صریح باشد و در تعیین موضوع شرکت نمی‌توان از عبارت‌هایی مانند «هرگونه فعالیت مجاز» استفاده کرد. همچنین ثبت موضوع فعالیت شرکت در اداره کل ثبت شرکت‌ها به معنای اخذ مجوز و صدور پروانه فعالیت نیست).

 تعیین سرمایه اولیه شرکت.

 تعیین حق السهم هریک از مؤسسین.

تعیین اعضا هیئت‌مدیره و مدیرعامل (تعیین رئیس هیئت‌مدیره، نایب رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل اجباری است).

تعیین اینکه چه کسی یا کسانی دارای حق امضا هستند.

مشخص نمودن وکیل جهت مراجعه به سازمان ثبت برای ثبت و امضا ذیل دفاتر.

مرحله سوم مراحل افزایش سرمایه شرکت سهامی خاص
در این مرحله، اطلاعات لازم از متقاضی گرفته‌شده و اظهارنامه  و اساسنامه توسط کارشناسان مؤسسه کوروش تنظیم می‌شود. سپس این اوراق  همراه با ۵ نام پیشنهادی برای شرکت، وارد سامانه ثبت شرکت‌ها خواهد شد. (راهنمای انتخاب اسم برای شرکت).

مرحله چهارم
در این مرحله، در صورت پذیرفته شدن نام شرکت توسط کارشناسان اداره ثبت شرکت‌ها، اوراق و مدارک شرکت می‌­بایست توسط متقاضی و سایر شرکا امضا شود. سپس دارندگان حق امضای شرکت باید به بانکی که مدنظرشان است مراجعه کرده و اقدام به افتتاح حساب شرکت کنند. در غیر‌ این صورت نمی‌توانند فرایند ثبت شرکت را تکمیل کنند. (راهنمای افتتاح حساب برای شرکت).

مرحله پنجم
بعد از افتتاح حساب برای شرکت سهامی خاص، باید گواهی بانکی به همراه همۀ اسناد و ضمیمه‌های آن‌ها، در پاکت مخصوص پستی به اداره کل ثبت شرکت‌ها ارسال شود.

مرحله ششم
 انتشار آگهی تأسیس شرکت در روزنامه رسمی، آخرین گام ثبت شرکت سهامی خاص در کشور است. در این مرحله شرکت شما به ثبت رسیده و می‌­توانید به‌صورت قانونی از مزایای آن بهره ببرید.

گفتنی است که پس از نهایی شدن ثبت شرکت باید ظرف حداکثر دو ماه برای تعیین حوزه مالیاتی، اخذ کد اقتصادی و پلمب دفاتر تجاری اقدام نمود. همچنین ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص در هرزمانی نیاز به طی کردن همین روال قانونی دارد.

پایان مقاله

مدت‌زمان تأسیس شرکت در مرودشت

طی کردن تمام مراحل ثبت شرکت سهامی خاص در ایران، حدود ۷ تا ۱۰ روز کاری زمان می‌برد. اگر مراحل ثبت شرکت گام‌به‌گام طی شوند، می‌توان اطمینان داشت که تأسیس شرکت بدون اتلاف وقت و بدون تکرار این روند به انجام می‌رسد. پس از فرستادن مدارک موردنیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص به اداره ثبت شرکت‌ها، باید منتظر تائید آن‌ها بود. کارشناسان این اداره تمام مدارک ارسالی را با دقت بررسی می‌نمایند و تمام اظهارنامه‌ها و ضمایم را مطالعه می‌کنند. پس از تطبیق دادن آن‌ها با قوانین و در صورت نبود کاستی اجازه انتشار آگهی ثبت شرکت صادر می‌شود.


خواندن مقالات زیر توصیه می‌شود

اساسنامه شرکت سهامی خاص

اظهار نامه شرکت سهامی خاص

اساسنامه شرکت با مسئولیت محدود

تقاضا نامه شرکت با مسئولیت محدود

شرکت نامه شرکت با مسئولیت محدود

آموزش دریافت توکن (امضای دیجیتال)

تفاوت ثبت شرکت و ثبت برند؟

انتخاب اسم زیبا برای شرکت

تعداد اعضای هیئت مدیره شرکت سهامی خاص

تعداد اعضای هیئت مدیره شرکت با مسئولیت محدود

تفاوت مدیرعامل با رئیس هیئت‌مدیره چیست؟

مدت زمان مسئولیت بازرس در شرکت سهامی خاص

حقوق بازرسان در شرکت سهامی خاص

ثبت شرکت در شیراز

دریافت مشاوره رایگان

9 الی 21 | حتی روزهای تعطیل

تماس مستقیم با مشاوران

خانم صادقی

خانم طاهری

سبد خرید

تخفیف 20 درصدی کلیه خدمات تا اول مهر

روزها
ساعت‌
دقیقه
ثانیه